Opublikowano 1 komentarz

Umowa pośrednictwa w sprzedaży w internecie

umowa pośrednictwa w sprzedaży w internecie,jak wypromować swój sklep internetowy

Pośrednictwo sprzedaży w internecie wpisuje się w model dropshipping, który z kolei dzieli się na dwa rodzaje – sprzedaż bezpośrednią oraz pośrednictwo. Dropshipping jest formą sprzedaży towarów przez sklep internetowy bądź inny market place. W praktyce oznacza to, że dany sklep internetowy nie dysponuje sprzedawanymi przez siebie towarami, czyli nie magazynuje ich. Nawiązuje współpracę z dystrybutorem bądź hurtownią i to właśnie te podmioty dostarczają oferowane produkty ostatecznemu klientowi. W przypadku każdej kooperacji dwóch podmiotów warto ustalić warunki współpracy, także tutaj niezbędna jest umowa pośrednictwa w sprzedaży w internecie.

Zalet dropshippingu jest wiele. Jako największą można wyróżnić zminimalizowanie kosztów i przerzucenie ciężaru logistyki i dostawy na dystrybutora. W taki sposób oszczędzamy czas, a klienci mają szerszy wybór asortymentu niż w przypadku standardowego sklepu internetowego. Dodatkowo nie jesteśmy zmuszeni do zamrażania kapitału poprzez kupowanie duże ilości towaru. Po więcej informacji zapraszamy do naszego artykułu: Pośrednik sprzedaży internetowej – czy warto skorzystać z takiej współpracy? W zależności od sposobu sformułowania umowy istnieją dwa szczególne rodzaje dropshipping, które już wcześniej wymieniliśmy. Nas interesuje ten, który jest następstwem podpisania umowa pośrednictwa w  sprzedaży w internecie.

Pośrednictwo w sprzedaży – co to jest?

umowa pośrednictwa w sprzedaży w internecie

Pośrednictwo sprzedaży różni się od sprzedaży bezpośredniej tym, że nie nabywamy produktu od dystrybutora. Nasz sklep internetowy występuje w tej konfiguracji wyłącznie jako pośrednik. Elementy czy też etapy, które możemy wyróżnić w przedstawianym modelu to: gromadzenie przez sklep internetowy zamówień klientów, poinformowanie klienta na jakich zasadach zawiera on umowę dostawy towaru, a na koniec zamówienie finalne realizowane przez dystrybutora. Jak w każdym modelu, także tutaj zakres obowiązków, odpowiedzialności, a także wzajemnych zobowiązań powinien wynikać z zawartej  między sklepem internetowym, a dystrybutorem umowy pośrednictwa w sprzedaży w internecie.

Jak odpowiednio przygotować umowa pośrednictwa w sprzedaży w internecie?

umowy pośrednictwa w sprzedaży w internecie

Odpowiednio przygotowana umowa powinna dokładnie określać wszystkie obowiązki, odpowiedzialność, a także wzajemne powiązania podmiotów. Przede wszystkim należy dokładnie określić sposób komunikacji, wysyłki towarów, a także zasady uczestnictwa dystrybutora przy zwrocie towaru bądź odstąpienia od umowy. Ważnym elementem jest także wykorzystanie na stronie internetowej sklepu zdjęcia bądź opisy towarów pochodzących od dystrybutora. Te kwestie należy doprecyzować na samym początku, przy podpisywaniu umowy. Kolejnym ważnym elementem umowa pośrednictwa w sprzedaży w internecie jest kwestia przekazywania sobie danych osobowych klienta. Musimy tutaj uwzględnić obowiązujące przepisy dotyczące danych osobowych RODO.

Jeżeli sklep internetowy oferuje wyłącznie usługę pośredniczenia przy sprzedaży, to na dystrybutorze spoczywają kwestie odpowiedzialności za jakość oraz ewentualne wady towaru. Jednakże nie możemy wyłączyć lub ograniczyć swojej odpowiedzialności za wady towaru bądź jego niezgodność z opisem. Jako sprzedawca, także będziemy odpowiadać za niezgodność towaru z umową. Pośrednik, co jasno wynika z przepisów, musi poinformować klienta z kim zawierana jest umowa oraz określić koszt usługi oraz pośrednictwa. Model dropshipping możemy stosować tylko wówczas, gdy sklep internetowy nie nabywa towary i nie wystawia za niego faktury. Nie możemy w jakikolwiek sposób wprowadzić klienta w błąd, co do formy umowy i osoby sprzedającego.

W skrócie – co powinna zawierać umowa pośrednictwa w sprzedaży w internecie?

Umowa o dropshipping powinna regulować przede wszystkim:

  • strony umowy,
  • przedmiot umowy,
  • sposób składania zamówień,
  • sposoby płatności,
  • koszty, sposoby, a także terminy dostaw,
  • rodzaj dropshippingu przyjęty przez strony,
  • prawa i obowiązki stron wynikające z umowy,
  • stosunek stron do klienta końcowego,
  • zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa,
  • postanowienia końcowe.

Współpraca z Profitstore


Jeśli interesuje Cię taka forma zwiększania swojego zasięgu, ruchu na stronie, jak i sprzedaży a co za tym idzie zysków współpraca z Profitstore jest dla Ciebie. W momencie kiedy wejdziemy razem we współpracę Twoje produkty pojawią się na naszej stronie i będziemy je dla Ciebie reklamować. Gdy klient zdecyduje się na zakup na naszej stronie Twoim jedynym kosztem będzie prowizja od zakupionego produktu.

Do największych zalet współpracy z pośrednikiem jest zwiększona szansa na na sprzedaż. Dzięki zwiększeniu sprzedaży Twoje zyski wzrosną, natomiast Twoja strona będzie dostrzegana przez szersze grono użytkowników. Nie wykluczone, że klienci kupujący na Profitstore w późniejszym czasie zdecydują się na zakup produktu bezpośrednio w Twoim sklepie. Dodatkowo nie musisz się martwić o pozycjonowanie i promocję kolejnej strony ponieważ to zadanie należy do nas.

Jeśli chcesz wejść z nami we współpracę wypełnij poniższy formularz kontaktowy i zacznijmy działać razem!

Rejestracja Sprzedawcy

Prześlij poniższy formularz, aby zostać sprzedawcą w tym sklepie.

Ważne: To nazwa, którą widzą klienci przy zakupie produktu. Wpisuj uważnie.

1 komentarz do: “Umowa pośrednictwa w sprzedaży w internecie

  1. […] kontroli stanów magazynowych. Zawarcie umowy dotyczącej dropshippingu nie jest trudne – tutaj możecie przeczytać więcej na ten […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *