Opublikowano 1 komentarz

Promocja sklepu internetowego

Postawiłeś sklep internetowy i czekasz na nowe zamówienia. Warto wiedzieć, że nie zrobią się same. Szczególnie na początku działalności sklepu należy postawić na intensywną kampanię promocyjną. Taką, która sprawi, że klienci zauważą Twój sklep. Reklama w internecie wcale nie jest tak droga jak niektórzy sądzą. Obok płatnych sposobów, istnieją także bezpłatne metody promowania swojego sklepu internetowego. Jednakże, bez wątpienia, płatna reklama często jest efektywniejsza. Jak przeprowadzić promocja sklepu internetowego bezpłatnie?

Bezpłatne metody promocja sklepu internetowego

Blog sklepowy

promocja sklepu internetowego

Jest to doskonała metoda na gromadzenie odbiorców i promocja sklepu internetowego. Poprzez publikowanie ciekawych i angażujących artykułów zainteresujesz swoją ofertą potencjalnych klientów. O czym warto pamiętać zakładając swój blog? Warto wybrać prosty blog na platformie na której masz sklep. Trzeba także wybrać odpowiednia domenę, gdyż Twój blog powinien działać w tej samej domenie co sklep ( w ten sposób wesprzesz pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce Google). Ponadto, pamiętaj także o zamieszczaniu w artykułach i tytułach słowa kluczowe wpisywane przez Twoich odbiorców w wyszukiwarce. Ważna jest także systematyka, aby podtrzymać zainteresowanie klientów, pisz zwięźle, interesująco i systematycznie. Pamiętaj o informowaniu konsumentów o newsach z Twojego sklepu internetowego, promocjach czy zamieszczaj wiadomości branżowe. Wykreowanie się na eksperta zwiększy zaufanie klientów do Twojego sklepu internetowego. Nie zapominaj także o atrakcyjnych grafikach.

Fora branżowe

promocja sklepu internetowego

Dobra opinia w branży to podstawa działalności w internecie, z tego też powodu warto kreować się na eksperta na forach branżowych. W jaki sposób to zrobić? Do promocja sklepu internetowego warto założyć konto firmowe z nazwą swojego sklepu internetowego i logiem. Kolejnym krokiem jest merytoryczne wypowiadanie się w tematycznych dyskusjach. Nie warto spamować w kółko linkami do swoich produktów, konto ma być po to, aby kłaść nacisk na budowanie pozytywnego wizerunku w sieci. Zaufanie do Twojego sklepu wzrośnie za każdym razem, gdy dobrze komuś doradzisz. Ponadto, poprzez zamieszczanie postów na forach branżowych, będziesz informował potencjalnych klientów o swoim sklepie internetowym.

Kanał na YouTube

promocja sklepu internetowego

Jest idealnym źródłem promocji dla większości sklepów internetowych. Dodatkowo, zamieszczenie filmów w tym serwisie jest całkowicie darmowe. Kanał powinien być zgodny z nazwą Twojego e-biznesu. Ponadto, należy zamieścić informacje o marce, logo, przygotować kategorie wideo i zadbać o content. Jaki? Na przykład, wideo prezentacje ciekawych produktów, testy, recenzje czy unboxingi. Zadbajmy o profesjonalizm filmów i atrakcyjne miniatury. Zachęcajmy także do subskrybowania kanału. Filmy są przyszłością promocja sklepu internetowego.

Social media

Social media są bardzo popularne co przekłada się na ich ogromny potencjał, który może zostać wykorzystany do promocji Twojego sklepu internetowego. W mediach społecznościowych możesz przede wszystkich budować społeczność, a także wchodzić w interakcje z odbiorcami. Na Facebooku możesz zadbać także o płatną reklamę wykorzystując w tym celu Facebook Ads. Jeśli Twój biznes opiera się na produktach lifestylowych zadbaj o promocja sklepu internetowego na Snapchacie czy Pintereście, możesz tam zamieszczać zdjęcia całkiem niezłej jakości.

Newsletter

promocja sklepu internetowego

Ten kanał komunikacji umożliwi Ci informowanie klientów o nowościach w Twoim sklepie, bestsellerach, a także ofertach specjalnych. Regularna wysyła e-maili przypomni im o Twojej ofercie. Wykorzystując do promocja sklepu internetowego newsletter pamiętaj o stałym szablonie zgodnym z identyfikacją wizualną Twojej firmy. Zadbaj także o wartościowy content, nie skupiaj się jedynie na sprzedaży. Dodawaj treści inspirujące – linki do ciekawych artykułów na Twoim blogu bądź stronach współpracujących. Zaproponuj także stałym klientom profity, których nie mają nowi użytkownicy. I co najważniejsze, personalizuj przekaz! Zapisz do newslettera umieść na głównej stronie sklepu i bloga. Zadbaj o wyróżniający się CTA (chociażby kupony rabatowe).  Newsletter jest formą pośrednią pomiędzy płatnymi i bezpłatnymi formami promocja sklepu internetowego. Od czego to zależy? Od tego czy tworzysz go sam czy zlecasz to komuś innemu.

Blogerzy

To kolejna forma pośrednia. Współpraca z blogerami odbywa się zazwyczaj na zasadzie barteru. W przypadku takiej współpracy, jedynym kosztem jest produkt, który wyślesz do przetestowania. Najistotniejsza w przypadku tej formy promocja sklepu internetowego jest komunikacja. Trzeba przekonać blogera do tego żeby zwrócił na Ciebie uwagę. Dlaczego warto podjąć się takiej formy współpracy? Dlatego, że bloger zbudował grupę lojalnych odbiorców. W tej grupie cieszy się on autorytetem. Kiedy osoba z branży Cię poleca, zyskujesz bezpośrednią reklamę u Twoich potencjalnych klientów oraz tworzysz swój pozytywny wizerunek.

Współpraca z Profitstore


Jeśli interesuje Cię taka forma zwiększania swojego zasięgu, ruchu na stronie oraz sprzedażyW a co za tym idzie zysków współpraca z Profitstore jest dla Ciebie. W momencie kiedy wejdziemy razem we współpracę Twoje produkty pojawią się na naszej stronie i będziemy je dla Ciebie reklamować. Gdy klient zdecyduje się na zakup na naszej stronie Twoim jedynym kosztem będzie prowizja od zakupionego produktu.

Do największych zalet współpracy z pośrednikiem jest zwiększona szansa na na sprzedaż. Dzięki zwiększeniu sprzedaży Twoje zyski wzrosną, a Twoja strona będzie dostrzegana przez szersze grono użytkowników. Nie wykluczone, że klienci kupujący na Profitstore w późniejszym czasie zdecydują się na zakup produktu bezpośrednio w Twoim sklepie. Dodatkowo nie musisz się martwić o pozycjonowanie i promocję kolejnej strony ponieważ to zadanie należy do nas.

Jeśli chcesz wejść z nami we współpracę wypełnij poniższy formularz kontaktowy i zacznijmy działać razem!

Rejestracja Sprzedawcy

Prześlij poniższy formularz, aby zostać sprzedawcą w tym sklepie.

Ważne: To nazwa, którą widzą klienci przy zakupie produktu. Wpisuj uważnie.

1 komentarz do: “Promocja sklepu internetowego

  1. […] obszernym, który zapewnia nam wiele furtek. Zarówno bezpłatnych, o których pisaliśmy już w tutaj, jak i płatnych, o których za chwilę powiemy więcej. Jednakże decydując się na reklamę […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *